Завдання з української мови , 9 А , 9 Б класи , 30.04.2021
Тема : Повторення вивчених розділових знаків у простому й складному реченні .
Діти , на цьому уроці ви повторите розділові знаки у простому й складному реченні , будете збагачувати свій словниковий запас , повторите орфографію.
1. Переглянути відеоурок
2.Виконайте вправи
Вправа 1. Перебудуйте складносурядні та складнопідрядні речення на безсполучникові. Підкресліть граматичні основи, поясніть уживання розділових знаків.
- Спускаючись стежкою вниз, діти побачили, як до них наближається чоловік.
- Доки буде жити дух наш запорозький, доти Україна буде в світі жить(А. Рекубрацький).
- Грона червоні в калини горять, і птахи до неї здалека летять(Л. Забашта).
- Отак козаччина пройшла, а ми немов й не чули (П.Тичина).
- Ти ніяк не можеш зрозуміти, що... без науки неможливий розвиток суспільства(Г. Тютюнник).
- Серед великої тиші було чути, як шелестять листочки.
- Ударив грім, що аж шибки затряслися в домі.
- Поки геній стоїть, витираючи сльози, метушлива бездарність отари свої пасе(Л. Костенко).
Вправа 10. Запишіть складні прикметники разом, окремо, через дефіс.
Діаметрально/протилежний, загально/освітній, добро/зичливий, електро/силовий, матеріально/зацікавлений, східно/слов’янський, тепло/обмінний, народно/господарський, сільсько/господарський, мовно/стильовий, дерево/обробний, контрольно/вимірювальний, військово/зобов’язаний, військово/полонений, машино/будівний, м’ясо/заготівельний, ново/утворений, сіро/голубий, різко/окреслений, вище/згаданий, загально/державний, двадцяти/поверховий, віце/президентський, аграрно/сировинний, історико/культурний, військово/морський, воєнно/стратегічний, м’ясо/молочний, північно/західний, червоно/гарячий, кисло/солодкий, жовто/гарячий, темно/зелений.
4. Виконати вправи та надіслати на електронну пошту ( фотографуйте чітко і близько , не повертайте камеру набік )
tatiananikolaevnaantonenko@gmail.com
Коментарі
Дописати коментар