Навчальна практика 6 - А, 10.06

Тема : Мова рiдна, слово рiдне .

 Любi дiти , пропоную вашiй увазi цiкавi завдання з украiнськоi мови .

 Урок –мовне кафе.

                                                                        Мова моя українська чарівна

                                                                                       І найрідніша для кожного з нас.

1. Завдання .

    1. Скільки букв в українськомуалфавіті? (33  

    2.  Рід іменника сирота? (спільний)
    3. Назвітьостанній відмінокукраїнськоїмови (кличний)

    4. Частина  мови, яка виражає почуття, емоції, волевиявлення мовця, не називаючи їх.                (вигук)
    5. Частина слова перед коренем? ( Префікс)
    6. Яка наука займається вивченням і укладанням словників? (лексикографія)
    7. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (ь)
    8. Антонім до слова згадай(забудь)
    9. Якою косою не можна косити? (Дівочою)
    10. Речення, у якому дві або більше граматичних основ називається (складним)
    11. Скiльки звуків в українській мові? (38)

 2.         12. Число іменника шахи? (множина)

             13. Скільки звуків у слові кущ? (4)

             14. Змінна  частина слова. ( Закінчення)

             15. З якого крана не набереш води ? (З підйомного)

             16. Як називається розділ науки про мову, що вивчає слова, їх значення? (лексика)

             17. Другий відмінок нашої мови. (Родовий )

             18. Антонім до слова пишайтеся (соромтеся)

             19. У що береться пряма мова? ( Лапки )

2           20. Речення, у якому передано наказ або прохання, називається (спонукальним)

                                                                         2. Завдання

·     У чорному ящику предмет, що по-різному називається українською і російською мовами, хоч обидва слова походять від одного давнього кореня.

·     З'явилося це слово в давньоіндійській мові, звучало приблизно як «шаккар» і означало «пісок».

·     Згодом воно потрапило до Персії, потім до Австралії, звідти до Італії. Потім його було запозичено німцями. Від німців слово потрапило до поляків, а вже у поляків запозичили його ми, українці.

·     Цей продукт став нині невід᾽ємною частиною української кухні.  

·     В українську мову слово потрапило через польську «цукер» з німецької, а німці, у свою чергу, запозичили його в італійців «цуккеро», до яких воно потрапило з Аравії «суккар». До російської мови йшло коротшим шляхом: від персів — до греків «сакхаром», а потім через Візантію на Русь.(ЦУКОР).

                                                               3. Завдання

                Відгадати мовні загадки-жарти. 

1)- З чого починається день? (Зі звука д)

2)- Що має болото, менше — море і зовсім не має річка? (Звук О)

1)- До якого імені потрібно додати одну літеру, щоб дістати крупу (М + Анна)

2)- Як можна із буряка зробити бурю? (Відкинути звук к)

- Якою частиною мови може бути слово КОСИ? (Іменник, дієслово)

- Три зайця. Скільки у зайця вух? (два вуха.)

- Хоч не риба, але є і в Дніпрі, і у Десні, і уДінці? (Звук д)

- Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Замінитим на ч)

- Як записати слово «робота» п’ятьма літерами? (Праця)

- У якім числі стільки ж цифр, скільки букв у його назві? (Сто – 100)

- Якого маленького коника треба поставити між двома однаковими займенниками, щоботримати назву країни? (Я+поні+я)

                                                                    4. Завдання

            Вікторина "Українські приказки"

https://youtu.be/rkGlyqHesyQ

                                               5.Завдання

   Iнтерактивнi вправи

https://learningapps.org/view2532684

http://moodle.mdu.in.ua/mod/page/view.php?id=8560

http://moodle.mdu.in.ua/mod/page/view.php?id=8001&forceview=1

            Перевiрте себе . Бажаю успiхiв !

            

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання з української мови , 10 А клас , філологічна група, 05.04.2022

Завдання з української мови , 10 А клас , філологічна група, 08.02.2022